Sayonara, Shojo Stars ;__; (och en massa annat som har med manga att göra...)

Suck. Alldeles nyss köpte jag det näst sista numret av Shojo Stars. Någonsin.

Just det. Shojo Stars lägger ner. TT_TT Jag blev riktigt besviken då jag nu fick reda på det, att Sveriges ända mangatidning just nu lägger ner. Men, Shojo Stars är inte allt, det är mycket som har med manga att göra som inte lyckas...

Shonen Jump? Lades ner.
Manga Mania? Lades ner.
Bcmanga.se? Lades ner.
Mangatalangen? Ställdes in.
Mangismo? Lades ner.

Det där gör mig så himla sur!!!! ò_ó Ska inte vi mangafantaster i Sverige få tag på någonting tillslut???!!! Visst, jag säger inte hela Sverige ska bli besatta av manga då, men.

Visst är det ju egentligen inte deras fel. Tidningarna lades ner p.g.a. för få läsare. Bcmanga.se lades ner p.g.a. vissa oseriösa medlemmar. Mangatalangen ställdes in p.g.a. för få bidrag. Mangismo gick i konkurs.

Man blir ju glad att de försöker. Det är ju egentligen vårt fel, vi borde köpa mer och (vissa) vara mer seriösa, om vi vill ha kvar dessa saker...

Undrar föresten vad som händer med serierna i Shojo Stars? Hoppas de kommer ut i pocket, annars får jag väl läsa dem på Mangafox =_='


Näst sista numret TT_TT...

Kommentarer!~♥

Jag är jättegärna öppen för kommentarer, det gör mig alltid glad!~♪ Bara om det är något snällt eller lagom kritiserande, vill att säga >3< Jag vill INTE ha några elaka kommentarer här, då kommer de absolut inte godkännas! Men det tror jag väl ändå inte att du tänke skriva, desu ne, da ne, ne?~♥


Namn
Komma ihåg mig?~♪

E-mail

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0