Likheterna mellan CCS och TMM

Mangorna och animererna (säger man en anime, flera animerer, eller? xD) Cardcaptor Sakura och Tokyo Mew Mew är båda supergulliga och jättebra, men jag har märkt att de liknar varandra VÄLDIGT MYCKET faktiskt xO
Börja med att kolla på början ur första avsnittet av Cardcaptor Sakura...



Okej, lägg till exempel märke till att det börjar lite "mysktiskt" och så i början, och sedan vaknar huvudpersonen Sakura och ska iväg till skolan. Hon sätter på kläder och sätter upp håret i två tofsar. Sedan blir hon lite nervig och glad när hon träffar Yukito, som hon gillar ganska mycket.

Okej, ta nu en titt på Tokyo Mew Mew...



Visst liknar dem? Asså, jag säger inte att Tokyo Mew Mew har härmat Cardcaptor Sakura eller tvärt om (fast OM det skulle vara så, skulle det vara TMM som härmar eftersom CSS kom först), men det är ju lite lustigt!

Enligt mig är CSS bäst, det var faktiskt den första animenpå japanska jag kollade på ordentligt från början till slut, och de betyder ganska mycket för mig i animevärden :3
TMM är också jättegullig, men den känns lite vanligt, inget speciellt liksom, och en aning barnslig.

Kommentarer!~♥

Jag är jättegärna öppen för kommentarer, det gör mig alltid glad!~♪ Bara om det är något snällt eller lagom kritiserande, vill att säga >3< Jag vill INTE ha några elaka kommentarer här, då kommer de absolut inte godkännas! Men det tror jag väl ändå inte att du tänke skriva, desu ne, da ne, ne?~♥


Namn
Komma ihåg mig?~♪

E-mail

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0