MangAnime-rapporten är här! - 漫画アニメレポート!


Info om manga och anime del 1

I veckans MangAnime-rapporten kommer jag bara skriva lite (kort) om manga och anime för er okunninga om det :3 Vad är skillnaden, då? Jo, MANGA är tecknade, svartvita serier som läses från höger till vänster, och ges oftast ut i pocketböcker. De är för det mesta "färglagda" i raster, små prickar i rad som gör en gråaktig ton som blir mörkare ju mer tätt de sitter närma varandra.


Sjätte sidan ur mangan Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch.

ANIME är, det många tror är manga, är animerade tv-serier och filmer. De är (nästan) aldrig i 3D, utan större delen är tecknat med tydliga konturer och hårda skuggor.


Kapitel 3 ur animen Vampire Knight.

Nästa vecka: Fortsätter med info om manga och anime, då om dess historia :3

Kommentarer!~♥

Jag är jättegärna öppen för kommentarer, det gör mig alltid glad!~♪ Bara om det är något snällt eller lagom kritiserande, vill att säga >3< Jag vill INTE ha några elaka kommentarer här, då kommer de absolut inte godkännas! Men det tror jag väl ändå inte att du tänke skriva, desu ne, da ne, ne?~♥


Namn
Komma ihåg mig?~♪

E-mail

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0