Maneki Neko!~♪

Nya igen (ni lär snart veta varför jag säger det!), "kawaii-nosar"! x3 Ja, jag har ju inte bloggat på århundraden känns det som, men ibland har man helt enkelt ingen lust att blogga! xD (och tid!)

Men aja, tänkte knåpa ihop nåt idag, första höstlovsdagen :3

Jag vill ha en Maneki Neko!

Maneki Neko är en en slags japansk lyckobringande porslins/keramikkatt, som finns i lite olika storlekar och färger. Jag orkar inte berätta allt om dem så vill du veta mer om dem, gå in här.

Nåväl, jag vill ha en! Men kanske en lite viss speciell...
Om jag säger orden "japansk" och "katt", kan jag nog gissa vad de flesta tänker på - ja, just det, Hello Kitty!
Så vad är då inte ver genialiskt än en Hello Kitty-Maneki Neko! x3 (Ja, det finns tydligen ALLT med Kitty i Japan!)





Här har vi dessutom ett Hello Kitty-Maneki Nekomobilsmycke! xD

Mata ne!~♥

Kommentarer!~♥
Charlotte:

Snygg din design är :D

Postat den 2009-11-05 klockan 17:24:06
Blogg/hemsida: http://uppereastside.webblogg.se/
Moa:

Gud vad söta Hello Kitty ^w^

Väldigt söt sida du har förresten :P

Postat den 2009-12-17 klockan 12:44:16
Blogg/hemsida: http://nemomoa.blogg.se/
Mandzy:

Jaha, coolt! ^^ Vi har pratat lite förut. =3

Den 13 augusti 13:45 skrev du en kommentar till mig:

Konnichiwa! xD Jag älskar din blogg, jättesöt! Förresten, vi verkar ha ganska mycket genemsamt O.o' Gillar Avril, född 1996, är våg, älskar japan, manga och anime med mera ^^ tyckte det var lite lustigt, hihi! Jättefin blogg! Du får gärna kolla in min med!

Hehe... X3 Tycker som sagt också att din är fin ^^/ Mandzy

Postat den 2009-12-17 klockan 20:03:59
Blogg/hemsida: http://mandzy.bloggplatsen.se/

Jag är jättegärna öppen för kommentarer, det gör mig alltid glad!~♪ Bara om det är något snällt eller lagom kritiserande, vill att säga >3< Jag vill INTE ha några elaka kommentarer här, då kommer de absolut inte godkännas! Men det tror jag väl ändå inte att du tänke skriva, desu ne, da ne, ne?~♥


Namn
Komma ihåg mig?~♪

E-mail

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0